Dersin Adı | Web Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 424 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencileri, yüksek kaliteli, güncel endüstri standardı ve tasarım yönergelerine uygun interaktif, zengin içerikli web yayınları oluşturabilmek için temel bilgi ile donatmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dönemin sonunda öğrenciler kişisel ve ticari web projeleri planlamak ve yürütmek konusunda temel bir anlayış kazanacaktır. Ayrıca öğrenciler web etkileşimleri yanı sıra sürece dahil tasarım öğelerine eleştirel gözle bakabilme ve değerlendirme yeteneklerini kazanacaklar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi ve tanıtımı | |
2 | Web Tarihi | |
3 | Hypertext Markup Language ve Cascading Style Sheets için entegre geliştirme ortamı yazılımları | |
4 | Tasarım ve Etkileşim Kalıpları | |
5 | Çözünürlük bağımsız, responsive tasarım (Viewport, Media Query) | |
6 | Web Grafik elementlerinin hazırlanması (Dosya Biçimleri Dosya Boyutları, Portable Network Graphics, Scalable Vector Graphics) | |
7 | Web tipografi - Tarih ve Son Gelişmeler (Unicode, Katıştırılmış OpenType) | |
8 | Medya Entegrasyonu (Ses, Video) | |
9 | CSS3 Animasyonlar, @keyframes | |
10 | Javascript: Document Object Model, jQuery ve diğer endüstri standardı kütüphaneleri | |
11 | Javascript: Array, Object, Event | |
12 | Javascript: JSON, XML | |
13 | Giriş için arka uç geliştirme ve içerik yönetimi yazılımı | |
14 | Dönem Projesi Teslimi, Sunum ve İnceleme | |
15 | - | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 3 | 80 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 3 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest