DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Web Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 424
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencileri, yüksek kaliteli, güncel endüstri standardı ve tasarım yönergelerine uygun interaktif, zengin içerikli web yayınları oluşturabilmek için temel bilgi ile donatmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir web sayfasının yaratım sürecini planlayıp ve yürütebilecek
  • İnteraktif tasarımlar oluşturabilecek
  • Endüstriyel terminolojiyi anlayıp ve kullanabilecek
  • Tasarımlarımlarına zengin medya entegre edebilecek
Ders Tanımı Bu dönemin sonunda öğrenciler kişisel ve ticari web projeleri planlamak ve yürütmek konusunda temel bir anlayış kazanacaktır. Ayrıca öğrenciler web etkileşimleri yanı sıra sürece dahil tasarım öğelerine eleştirel gözle bakabilme ve değerlendirme yeteneklerini kazanacaklar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin gözden geçirilmesi ve tanıtımı
2 Web Tarihi
3 Hypertext Markup Language ve Cascading Style Sheets için entegre geliştirme ortamı yazılımları
4 Tasarım ve Etkileşim Kalıpları
5 Çözünürlük bağımsız, responsive tasarım (Viewport, Media Query)
6 Web Grafik elementlerinin hazırlanması (Dosya Biçimleri Dosya Boyutları, Portable Network Graphics, Scalable Vector Graphics)
7 Web tipografi - Tarih ve Son Gelişmeler (Unicode, Katıştırılmış OpenType)
8 Medya Entegrasyonu (Ses, Video)
9 CSS3 Animasyonlar, @keyframes
10 Javascript: Document Object Model, jQuery ve diğer endüstri standardı kütüphaneleri
11 Javascript: Array, Object, Event
12 Javascript: JSON, XML
13 Giriş için arka uç geliştirme ve içerik yönetimi yazılımı
14 Dönem Projesi Teslimi, Sunum ve İnceleme
15 - -
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
3
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
3
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest